Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt, dit mag bijvoorbeeld telefonisch met de huisarts of op het spreekuur. Ook is het mogelijk om het via een brief aan ons te melden, de zwarte brievenbus aan de zijkant van het gebouw mag hiervoor gebruikt worden. Maar ook horen we graag wat u goed vind aan onze praktijk.
In deze bus kunt u vrijblijvend een compliment of klacht, genoteerd op een blaadje, achterlaten. Het liefste hebben wij ook uw contact gegevens erbij zodat we met u uw compliment of klachten in behandeling kunnen nemen en zo nodig contact met u kunnen opnemen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiƫnten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Met vriendelijke groet,
Team Huisartsenpraktijk Lierop.